Lekcje matematyki w szkołach ponadgimnazjalnych

Lekcje matematyki w szkołach ponadgimnazjalnych

Witam Państwa, poszukuję sprawdzonego narzędzia do zarządzania lekcjami matematyki w trybie multimedialnym i szukam wartościowych opinii. Serdecznie dziękuję za informacje.

Nan3k

Posty: 12

 
Bardzo ważna jest współpraca nauczyciela z rodzicem i wymaganie od nastolatka, żeby samodzielnie rozwiązywał zadania i nie był mocno oceniany. W naszej szkole dobrze się sprawdzają mini matury, egzaminy próbne z poszczególnych działów, itp. Lekcje odbywają się częściowo z wykorzystaniem tablicy interaktywnej.

nemiasty

Posty: 9

 
W porozumieniu z rodzicami i zarządem szkoły zainwestowaliśmy w tablicę interaktywną do sali matematycznej, dostęp do internetu, a także program e-nauczyciel. Za pośrednictwem abonamentu udostępnia go serwis e-math.pl. Nauka matematyki przebiega bardzo wydajnie, lekcje są gotowe w modułach, uczniowie mają wszystkie wzory, kalkulator i inne narzędzia pod ręką. Robią zadania w takim stylu, jak na maturze. Program podpowiada uczniowi prowadzenie rozwiązania, dlatego jest więcej samodzielnych zgłoszeń do tablicy.

Piotrek.P

Posty: 13

 
W moim odczuciu obecny system edukacji nie zapewnia zrównoważonego rozwoju umiejętności matematycznych. Po prostu uczeń przechodząc ze szkoły do szkoły znowu zaczyna wszystko od początku, a pewnych rzeczy po prostu przez standardowy cykl edukacyjny nie da się nadrobić. To przykre, że w poprzednim roku, podobno co szósty uczeń nie zdał matematyki.

tunczyk

Posty: 10

 
Z moimi uczniami rozwiązujemy cały czas testy maturalne z lat poprzednich. Moim zdaniem najważniejsze to oswoić się z samą strukturą egzaminu maturalnego, obszarem zdobywania punktów. No i niestety praktyki się przeskoczyć nie da. Ćwiczyć trzeba, a jednak multimedia są w obecnym pokoleniu nieco popularniejsze od tomów papierowych.

zooazool

Posty: 11

 
Często w krótkim czasie trzeba przygotować całą klasę z ogromnej ilości materiału. Standardowymi metodami jest to fizycznie niemożliwe. Dla uczniów, którzy nie chodzą dodatkowo na korepetycje w moim odczuciu jedyną szansą są programy multimedialne, prowadzące nie tylko po zadaniu, ale też toku rozumowania (skąd wziął się wynik, dlaczego).

Jasia12

Posty: 19

 
Z tego co widzę, po swoich uczniach książki papierowe są po prostu nieczytelne, często napisane zbyt skomplikowanym językiem. Interaktywne moduły nauki, chociaż jeszcze niszowe zagwarantowały w placówce, dla której obecnie pracuję wynik maturalny z matematyki poprawiony w granicach czternastu procent.

fill

Posty: 22

 
Proszę zapoznać się z ofertą e-nauczyciel, prezentowaną przez www.e-math.pl. Istnieje opcja wykupienia miesięcznego abonamentu. Bardzo dobry program interaktywnej nauki, bez potrzeby samodzielnego przygotowywania lekcji przez nauczyciela. Wszystko jest w panelu, mocno intuicyjne. Jedno z lepszych rozwiązań stosowanych w przygotowaniu młodzieży do zdania matematyki, uważanej teraz, moim zdaniem niepotrzebnie za najtrudniejszą dziedzinę. W tym programie można znaleźć nawet kontrolę rozumowania, animacje 3d, elastyczność w wyborze trudności zadań.

berry182

Posty: 15

 
Warto przeprowadzić w klasie ankietę i rozstrzygnąć, jaka forma edukacji będzie zadowalająca w długim terminie.

Ralphy

Posty: 12

 
Proszę Państwa, trzeba robić wszystko, aby odchodzić od klasycznych metod edukacji, bo w tamtym roku co szósty uczeń nie zdał matury podstawowej z matematyki. To po prostu straszne. W tym roku przewiduje się jeszcze gorsze wyniki.

jajosz12

Posty: 12